Corsica Ferries verzorgt al bijna 50 jaar de oversteek van het vaste land naar Corsica, ook wel Ile de Beauté genoemd. Oprichter Pascal P. Lotta stuurde in 1968 de eerste ferry, de Corsica Express, het water op. Vertrekpunt was toen nog Italië. In dit artikel lees je alles over de geschiedenis van Corsica Ferries en de huidige boten. Zoek en boek je overtocht naar Corsica op onze veerbootpagina.
In de daarop volgende jaren groeide het bedrijf uit tot de grootste private scheepvaartonderneming voor overtochten naar Corsica. Het Italiaanse eiland Sardinië werd later als bestemming toegevoegd aan de routekaart, na de overname van TTE Sardinia ferries.
Plaats voor 2000 passagiers
De eerste ferrie van Corsica Ferries, met de naam Corsica Line, voer van Italië naar Corsica. Met de tewaterlating in 1996 van de nieuwe ferrie NGV Corsica Express, werd Nice de thuisbasis voor een nieuwe vaarroute. Ook ging deze snelle boot al snel vanuit Sardinië naar Corsica varen.
De introductie van de Mega Express ferry zorgde voor een nieuwe mijlpaal, met maar liefst aan boord plaats voor 2000 passagiers en 600 auto’s. Karakteristiek voor Corsica Ferries zijn de blauw-gele boten. Tot 2006 kozen al ruim drie miljoen toeristen het ruime sop met een van de boten van Corsica Ferries.
Corsica Ferries anno nu: de veerboten
Het vlaggenschip van Corsica Ferries is de Mega Esmeralda waar 2000 toeristen en 560 auto’s kunnen worden ingescheept. De vloot van Corsica Ferries telt anno 2014 een aantal snelle boten die de oversteek naar Corsica en Sardinië in een korter tijdsbestek kunnen afleggen.
Dan zijn er nog de klassieke ferry’s als de Corsica Victoria en de Sardinia Regina die qua faciliteiten veel op luxe uitgeruste cruiseschepen lijken. De Mega Express ferry’s maken de vloot van Corsica Ferries compleet.
[br][hr][br]
Geef een reactie